اسکرابر

اسکرابر یا کفشوی صنعتی یک دستگاه نظافت صنعتی با قابلیت شستشوی و خشک کردن همزمان انواع سطوح می باشد. استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی یا تجاری علاوه بر افزایش کیفیت شستشوی موجب افزایش سرعت عملیات نیز می گردد و در نتیجه کاهش هزینه ها را به همراه دارد. اما مزایای اقتصادی تنها دلیل استفاده از اسکرابرها نیست و به کارگیری این دستگاه موجب ارتقاء سطح بهداشت و ایمنی محیط می گردد. مزایای متعدد اسکرابر ها موجب شده تا امروزه در اماکن متعددی از پاساژها و مراکز خرید گرفته تا اماکن مذهبی و محیط های صنعتی همچون سالن های تولید کارخانه ها و انبارهای صنعتی شاهد استفاده از این دستگاه های کارآمد باشیم. امروزه اسکرابر ها در مدل‌های متنوعی از لحاظ نحوه هدایت، منبع تغذیه، نوع و تعداد برس، پهنای شستشو و ظرفیت مخازن عرضه می شوند تا امکان انتخاب دستگاهی در تناسب با وسعت و مشخصات محیطی فضا وجود داشته باشد و بدین ترتیب دستیابی به حداکثر کارایی دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی امکان پذیر گردد. همچنین ممکن است برای انجام عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف در برخی محیط های ویژه با شرایط خاص از اسکرابرهای تخصصی مانند اسکرابر آنتی باکتریال یا ورژن‌های Silent اسکرابر ها استفاده شود. ایناسکرابرهای تخصصی با توجه به نیازمندی‌های خاص محیط مورد استفاده تولید شده اند.

تقسیم بندی های گوناگون دستگاه اسکرابر


اسکرابر ها بر اساس ویژگی های مختلفی تقسیم بندی می گردند. شناخت صحیح نسبت به این تقسیم بندی ها می تواند در انتخاب یک دستگاه مناسب بسیار موثر باشد.

از نظر نوع هدایت اسکرابر


اسکرابر ها از نظر نوع هدایت به دو دسته اسکرابر دستی و خودرویی تقسیم می گردند. در اسکرابر های دستی کاربر دستگاه را از عقب هدایت می کند، این در حالی است که در اسکرابر سرنشین دار، کاربر بر روی صندلی تعبیه شده بر روی دستگاه نشسته و بوسیله فرمان هدایت اسکرابر را مشابه یک خودرو بر عهده می گیرد. هر کدام از مدل های دستی و سرنشین دار دارای مزایا و ویژگی های خاص خود می باشند. معمولا در اماکنی با مساحت پایین و یا محدودیت های عبوری مانند چینش متراکم ابزار و وسایل، استفاده از اسکرابر های دستی در اولویت است. اسکرابر های دستی به دلیل ابعاد مناسب و کوچک خود، قدرت مانور بالایی در زمینه شستشوی چنین محیط هایی دارا می باشند. در عوض در محیط های وسیع به دلیل افزایش سرعت عملیات، استفاده از اسکرابر های خودرویی دارای صرفه اقتصادی می باشد.

از نظر منبع تغذیه


با توجه به اینکه استفاده از اسکرابر ها به طور معمول به محیط های مسقف و یا محیط هایی با محدودیت های آلایندگی محدود می گردد، منبع تغذیه اسکرابر ها انرژی الکتریکی می باشد. استفاده از انرژی الکتریکی در اسکرابر ها علاوه بر کاهش آلودگی محیطی، به دلیل ساختار موتورهای الکتریکی موجب کاهش سطح صدا نیز می گردد. با این حال اسکرابر برقی خود به دو دسته اسکرابر کابلی و باطری دار تقسیم می شود. اسکرابر های کابلی به طور مستقیم از برق شهری تغذیه می کنند و به همین دلیل از لحاظ تامین مداوم برق هیچ مشکلی ندارند. در مقابل استفاده از دستگاه های کابلی به دلیل نیاز به در دسترس بودن پریز برق و خطرات ناشی از کابل برق بر روی زمین در برخی محیط ها مطلوب نمی باشد. در چنین محیط هایی استفاده از اسکرابر های باطری دار به دلیل عدم نیاز به اتصال مداوم به شبکه برق و دارا بودنقدرت مانور بالاتر ترجیح داده می شود. اما استفاده از دستگاه باید طوری طرح ریزی شود که هنگام انجام عملیات، مشکل اتمام شارژ باتری اسکرابر پیش نیاید.

دیگر ویژگی های اسکرابر


علاوه بر تقسیم بندی اسکرابر ها از نظر نوع هدایت و منبع تغذیه، ویژگی های متعدد دیگری نیز می تواند مبنای تفکیک مدل های مختلف اسکرابر ها قرار گیرد. در ادامه به بیان برخی از این ویژگی ها می پردازیم.

1-موتور حرکتی


در اسکرابر هایی که مجهز به موتور حرکتی می باشند، برای حرکت کفشوی به سمت جلو نیازی به صرف انرژی توسط کاربر نمی باشد. به همین دلیل اسکرابر های مجهز به موتور حرکتی علاوه بر دارا بودن سرعت بیشتر، راندمان کارکردی کاربر را نیز افزایش می دهند. به طور کلی تمامی دستگاه های اسکرابر سرنشین دار مجهز به موتور الکتریکی می باشند، اما در دستگاه های اسکرابر دستی، وجود موتور حرکتی یک مزیت ویژه به شمار می آید.

2-سیستم ضد باکتری


هرچند استفاده از اسکرابر ها به عنوان یک سیستم مکانیزه نظافت صنعتی موجب افزایش کیفیت شستشوی سطح می گردد، با این حال در بسیاری از محیط ها به دلیل حساسیت بهداشتی بالا، استانداردهای دقیق تری مد ظر می باشد. اسکرابر های آنتی باکتریال یا noBac، رده ویژه ای از اسکرابرها هستند که دارای قابلیت از بین بردن 99/9% باکتریها و میکروب ها ظرف سه روز می باشند. امروز در بسیاری از مراکز بهداشتی، درمانی، صنایع غذایی، مهدهای کودک، سرای سالمندان و ... این رده ازاسکرابرها مورد استفاده قرار می گیرند.

3- سطح صدای پایین


بعضی از مدل های اسکرابر در دو ورژن استاندارد و Silent عرضه می شوند. مدل های اسکرابر Silent از لحاظ تمامی مشخصات فنی شامل کارایی، پهنای شستشوی، ظرفیت مخازن و ... مشابه با مدل های استاندارد هستند اما سطح صدای کمتری نسبت به آنها دارند و در نتیجه برای استفاده در محیط های نیازمند آرامش همانند کتابخانه ها، مدارس، دانشگاه ها، محیط های اداری و ... مناسب می باشند.

 

کاربردهای دستگاه اسکرابر


اسکرابر ها دارای کاربردهای متعددی می باشند، از اسکرابر ها به منظور شستشوی انواع سطوح در اماکن مذهبی، مراکز تجاری-فروشگاهی و صنایع می توان استفاده نمود. برای دستیابی به حداکثر کارایی یک اسکرابر، برای کاربرد در هر محیط، دستگاه کفشور متناسب با ویژگی های آن محیط باید انتخاب نمود.

 

چگونه یک اسکرابر انتخاب کنیم ؟


با توجه به رشد روز افزون کاربرد دستگاه های اسکرابر در اماکن تجاری و صنعتی، امروزه شاهد تولید مدل های متعددی از این دستگاه ها هستیم. هر چند که تنوع تولید موجب شده است تا سطح تناسب دستگاه با نیاز مشتری انطباق بیشتری داشته باشد، اما می تواند بعنوان یک عامل گیج کننده در روند انتخاب دستگاه عمل نماید. در ادامه پارامترهای موثر در انتخاب یک دستگاه زمین شوی مناسب مورد بررسی قرار می گیرد.

1- طراحی دستگاه


در طراحی اسکرابر ها هدف گذاری های متعددی مد نظر قرار می گیرد. در برخی مدل ها، با توجه به پیشرفت های اخیر در زمینه سیستم های الکترونیکی، اساس طراحی بر استفاده از این سیستم ها گذاشته شده است. هر چند که این دستگاه ها در نگاه اول دارای سیستم کاربری مدرنی می باشند، اما به دلیل خرابی های متعدد متداول در سیستم های الکترونیکی پیچیده، مشکلات و هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری را به مجموعه تحمیل می نمایند. همچنین کار کردن با چنین دستگاه هایی معمولا برای اپراتورهای فاقد تجربه و مهارت دشوار بوده و استفاده نادرست از دستگاه در کنار پیچیدگی و ظرافت سیستم های الکترونیکی موجب افزایش میزان خرابی دستگاه می گردد. در مقابل اسکرابرهای طراحی شده بر پایه سیستم های مکانیکی، از قدرت و استحکام بیشتری برخوردار بوده و میزان خرابی آنها بسیار کمتر می باشد. بعلاوه کار کردن با این نوع اسکرابر ها نیز بسیار ساده تر می باشد.

2- مساحت محیط


یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب صحیح دستگاه اسکرابر، متراژ محیط مورد شستشوی است. هر چه متراژ محیط بیشتر باشد، دستگاهی با کارایی و پهنای شستشوی بالاتر مورد نیاز است بطوریکه معمولا در محیط های دارای وسعت بالا، استفاده از دستگاه های اسکرابر سرنشین دار به دلیل توانمندی بالاتر ترجیح داده می شود.

3- تراکم محیط


علاوه بر مساحت محیط، تراکم اجزای موجود در آن نیز بسیار پر اهمیت است. اگر تراکم چینش در یک محیط بالا باشد، استفاده از دستگاه های زمین شوی دارای ابعاد بزرگ در آن دشوار خواهد بود. همچنین سهولت حمل و نقل و جابجایی اسکرابر بین طبقات مختلف و قابلیت حمل دستگاه اسکرابر با آسانسور یا سیستم های بالابر موجود نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

4- دسترسی به برق


دستگاه های کابلی نیازمند اتصال مداوم به برق شهری می باشند، به همین دلیل استفاده از چنین دستگاه هایی تنها در محیط هایی با سهولت دسترسی به پریز برق، پیشنهاد می گردد. در کنار این مورد در مکان هایی با حجم بالای تردد، استفاده از دستگاه های کفشوی باطری دار به دلیل عدم وجود کابل و مشکلات مربوطه ب توصیه می شود.

5- سهولت نظافت دستگاه


در برخی اسکرابرها به دلیل عدم امکان شستشو و تخلیه صحیح دستگاه، بخشی از آب کثیف در اتصالات و زوایا دستگاه بر جای مانده و در طولانی مدت خود تبدیل به یک عامل انتشار آلودگی می شود. به همین دلیل در استاندارد بهداشتی HACCP، در دسترس بودن تمامی بخش ها برای نظافت و امکان تخلیه کامل مخازن آب به طور دقیق ذکر شده است و تنها اسکرابرهای دارای این مشخصه ها از لحاظ بهداشتی توسط استاندارد HACCP تایید می شوند.

6- سطح بهداشت مورد نیاز محیط


اگرچه حفظ بهداشت و پاکیزگی در تمامی محیط ها مهم می باشد، اما در برخی محیط ها همانند بیمارستان ها، آشپرخانه های صنعتی، کارخانه های مرتبط با صنایع غذایی، سرای سالمندان، مهدهای کودک و ... حساسیت های بهداشتی ویژه ای وجود دارد. به همین دلیل در این محیط ها استاندارد های بهداشتی بالاتری مد نظر قرار می گیرد. دستگاه های اسکرابر noBac یا آنتی باکتریال مدل هایی هستند که به دلیل تجهیز مخازن به مواد معدنی و ترکیبات انحصاری، موجب از بین بردن باکتری های جمع آوری شده از محیط ظرف مدت سه روز تا میزان 99/99 % می گردند. بنابراین در محیط هایی همچون بیمارستان ها، استفاده از این نوع اسکرابر ها ترجیح داده می شود.

 

مزایای استفاده از اسکرابر


کاربرد اسکرابر ها در مقایسه با روش های سنتی شست و شوی کف دارای مزایای متعدد می باشد. در ادامه با بیان برخی از این مزایا به تشریح کامل این موضوع می پردازیم.

 

1- افزایش کیفیت شستشو


یکی از مهم ترین مزایای استفاده از اسکرابر ، افزایش کیفیت شستشوی کفپوش ها می باشد. استفاده از این دستگاه کارآمد باعث می شود که هر گونه آلودگی سرسخت به نحو موثر از سطح جدا شده و توسط سیستم مکش دستگاه کفشوی صنعتی از محیط خارج شود. بنابراین با استفاده از اسکرابر سطح کفپوش همواره ظاهری زیبا و جلادار خواهد داشت. این زیبایی تاثیری خوشایند در افراد حاضر در محیط، مراجعین و مشتریان ایجاد نموده و بسیار حائز اهمیت است.

2- افزایش سطح بهداشت


شستشوی و خشک کردن در روش های سنتی دارای مشکلات بهداشتی متعددی می باشد. در شستشوی توسط تی ابتدا تی توسط آب تمیز موجود در سطل خیس شده و با کشیدن تی مرطوب بر روی زمین عملیات شستشو انجام می گردد. در این مرحله تی کثیف شده و فرو بردن مجدد آن در سطل آب تمیز موجب آلوده شدن آب موجود در سطل می شود. در حقیقت در روش شستشوی سنتی، تی به طور مداوم آلودگی را بر روی زمین پخش می کند. این در حالی است که در دستگاه های اسکرابر به دلیل تجهیز دستگاه به سیستم مکانیزه برس و تی و همچنین بر خورداری از مخزن آب تمیز و کثیف مجزا عملیات شستشوی به روشی عمیق و بهداشتی انجام می پذیرد.

3- افزایش سرعت عملیات


بر آوردهای آماری نشانگر آن است که روش های دستی شستشوی کف، در حالت نسبتا بهینه دارای راندمانی کاری بیش از 160 متر مربع در ساعت نخواهتد بود. این در حالی است که اسکرابر ها دارای توانایی شستشوی 900 تا 5000 مترمربع در ساعت می باشند. بنابراین می توان بیان نمود که اسکرابرها وابسته به نوع و پهنای شستشوی خود، می توانند سرعت انجام عملیات را تا بیش از 30 برابر افزایش دهند.

4- افزایش صرفه اقتصادی


آمارهای جهانی از موسسات معتبر بین المللی از جمله ISSA حاکی از آن است که در حدود 90 درصد از هزینه های شستشوی و نظافت محیط مرتبط با هزینه نیروی انسانی می باشد. با توجه به اینکهاسکرابرها بسته به مدل دارای کارایی 6 تا 32 برابر روش دستی می باشند، استفاده از این شیوه مکانیزه نظافت صنعتی در طولانی مدت، موجب کاهش هزینه و افزایش صرفه اقتصادی به دلیل کاهش نیروی انسانی مورد نیاز یا بازه زمانی کار نیروهای خدماتی می گردد. از سوی دیگر استفاده از اسکرابردر عملیات شستشوی سطوح کف موجب افزایش طول عمر مفید کفپوش می شود. این مسأله به افزایش کیفیت شستشو، از بین بردن کامل آلودگی ها از روی سطح، جمع آوری و مکش کامل آب و خشک نمودن سریع سطح کفپوش و کاهش میزان مصرف آب و مواد شوینده در نتیجه استفاده ازاسکرابر باز می گردد. بدین ترتیب با انجام صحیح و اصولی عملیات شستشوی سطوح کف با استفاده ازاسکرابر از هزینه های هنگفت ترمیم یا تعویض کفپوش ها جلوگیری خواهد شد.

5- کاهش مصرف آب و مواد شوینده


با توجه به سیستم قدرتمند برس زنی در دستگاه های اسکرابر و توانایی بالای آن در حذف فیزیکی آلودگی ها و رسوبات از روی زمین، هنگام کاربرذ اسکرابر ها نیاز به استفاده از مواد شوینده و آب تا حد بالایی کاهش می یابد. کاهش مصرف آب و مواد شوینده علاوه بر کاهش هزینه ها، از لحاظ سازگاری با محیط زیست نیز ارزشمند می باشد.

6- کاهش مزاحمت برای افراد حاضر در محیط


زمان خشک شدن زمین هنگام استفاده از روش های سنتی برای شستشوی کف طولانی است و تردد افراد بر روی سطوح مرطوب به آلودگی مجدد آنها می انجامد در نتیجه تا خشک شدن کامل یک بخش، امکان رفت و آمد در آن وجود ندارد. همین امر موجب ایجاد مشکلات متعدد در محیط های کاری و تجاری می گردد. حال آنکه در صورت استفاده از اسکرابر ها به عنوان یک روش مکانیزه نظافت صنعتی، سیستم خشک کن دستگاه زمین را به سرعت خشک نموده و مشکلات مربوطه را مرتفع می نماید.

7- کاهش صدمات و جراحات


شستشوی و نظافت مداوم سطوح موجب احتمال لغزش و سر خوردن افراد بر روی سطح را کاهش می دهد. آسیب های ناشی از سر خوردن بیکی از متداول ترین نوع صدمات در محیط های کاری می باشند که با استفاده صحیح از سیستم شستشوی و خشک کن در دستگاه های اسکرابر تا حد زیادی برطرف می گردند.

  شرکت تجهیزات نظافت صنعتی اسب زر

اسکرابر

https://goo.gl/oBptxL

http://asbzar.com/

021-54635

کانال آپارات

https://www.aparat.com/asbzar

صفحه اینستاگرام 

www.instagram.com/asbzarco

جارو برقی صنعتی اب و خاک

جاروبرقی آب و خاک همان طور که از نام آن پیدا است می تواند در کنار مواد جامد مایعات را نیز به طور هم زمان مکش کند. جاروی آب و خاک رده های خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی را در بر می گیرد که به منظور نظافت و جمع آوری مواد مایع در محیط های گوناگون به کار گرفته می شود. امروزه انواعجاروهای آب و خاک طراحی و تولید شده اند که برای نظافت مناطق مسکونی، تجاری و نیمه صنعتی بسیار مناسب هستند. در بسیاری از مواقع وجود آب و رطوبت بر روی یک سطح می تواند به آن سطح آسیب وارد کند و یا سبب لغزندگی افراد گردد؛ در چنین شرایطی با بهره مندی از جاروبرقی آب و خاکامکان مکش رطوبت فراهم گردیده و از بروز مشکلات ناشی از آن جلوگیری می شود.

کاربرد جاروبرقی آب و خاک

یک جاروبرقی آب و خاک دارای قابلیت جمع آوری آب و دانه های خشک نسبتاً درشت می باشد و وظیفه ای فراتر از مکش گرد و غبار نظافت های روزمره را انجام می دهد. جارو برقی آب و خاک برای تمیز نمودن مراکز تجاری، اداری، داخل منزل و محیط بیرون آن قابل استفاده است و با نگه داری مواد در مخزن خود از تراوش آن به محیط جلوگیری می کند. با استفاده از جاروبرقی آب و خاک علاوه بر حذف گرد و غبار، مایعات نشت شده بر روی سطوح قابل جمع آوری بوده که مکش آن به وسیله جاروهای متداول امکان پذیر نخواهد بود. به منظور مکش و جمع آوری آب از گودال های کوچک می توان از جاروهای آب و خاک به کار گیری نمود زیرا این رده از جاروها از قدرت و مقاومت بالایی برخوردار هستند و به عنوان یک دستگاه چند منظوره به کار گرفته می شوند.

ساختار جاروی آب و خاک

ساختار یک جاروبرقی آب و خاک از عایق بندی مناسب برخوردار بوده به گونه ای که رطوبت با بخش هایی مانند موتور، پمپ و فیلتر تماس پیدا نکرده و در نتیجه در هنگام مکش آب به هیچ عنوان خطر برق گرفتگی برای کاربر ایجاد نخواهد شد و هم چنین به دستگاه آسیبی وارد نمی شود. پس از هر بار استفاده از جاروبرقی آب و خاک برای مکش مایعات، مخزن آن با سهولت تخلیه می گردد و به این ترتیب از آلوده شدن جارو و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری به عمل می آید. در این دستگاه ها قدرت مکش قابل تنظیم بوده و کاربر می تواند متناسب با سطح مورد نظر و یا شدت آلودگی مقدار قدرت مکش را تنظیم نماید. جارو برقی آب و خاک مجهز به واحد فیلتراسیون کارآمد و تجهیزات جانبی متنوعی است که دستگاه را به یک ابزار با کیفیت و کارآمد تبدیل می نماید.

   شرکت تجهیزات نظافت صنعتی اسب زر

جارو برقی صنعتی اب و خاک

https://goo.gl/42pkG8

http://asbzar.com/

021-54635

کانال آپارات
https://www.aparat.com/asbzar

صفحه اینستاگرام 
www.instagram.com/asbzarco

بخارشوی صنعتی

بخارشوی یک دستگاه نظافت مکانیزه است که در آن از بخار آب برای خشک کردن، نظافت و ضدعفونی کردن سطوح مختلف استفاده می شود. استفاده از دستگاه بخارشوی غالبا برای ضدعفونی کردن یا حتی استرلیزه کردن سطوح کفایت می نماید. در این دستگاه بخار داخل یک بویلر ایجاد می شود. بویلر بخشی از دستگاه است که دمای آب ورودی را افزایش می دهد تا بخاری با فشار و رطوبت کم ایجاد نماید. توانایی بخار خارج شده از دستگاه بخارشوی در نظافت و شستشوی سطح اساسا وابسته به حرارت آن می باشد. حرارت بخار انرژی مورد نیاز برای شکستن پیوند بین آلودگی و سطح را فراهم نموده و مواد آلاینده را بصورت معلق در آب آزاد می سازد. در مرحله بعد این آب و الودگی از روی سطح مکش و جمع آوری می گردد.


دستگاه های بخارشوی در رده خانگی/ تجاری و صنعتی تولید می‌شوند. مدل های بخارشوی صنعتی در مقایسه با مدل های تجاری و خانگی قدرتمندتر بوده به دلیل دارا بودن ظرفیت بالاتر، قابلیت عملکرد پیوسته و توانایی پاشش بخار آب با فشار و درجه حرارت بالاتر ( بیش از 150 درجه سانتیگراد) قادر به حذف آلودگی های سرسخت و عمیق بوده و در محیط های گوناگون از رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی گرفته تا بیمارستان ها و کارخانه های مرتبط با صنایع غذایی قابل کاربرد می باشند. 


اجزاء تشکیل دهنده بخارشوی صنعتی

یک دستگاه بخارشوی صنعتی از بخش های زیر تشکیل شده است:


- مخازن شامل مخزن آب تمیز، مخزن آب کثیف و مخزن مواد شوینده

- دیگ بخار ( بویلر )

- خرطومی و نازل های پاشش بخار و مکش


نحوه عملکرد بخارشوی صنعتی

ساختار و نحوه عملکرد دستگاه بخارشوی صنعتی ساده می باشد. مخازن آب تمیز و ماده شوینده دستگاه بخار شوی به ترتیب با آب و ماده شوینده مورد نظر پر می گردد. محلول آب و ماده شوینده وارد دیگ بخار یا بویلر دستگاه شده و در این بخش دمای آب برای ایجاد بخار افزایش می یابد. بخار ایجاد شده پس از عبور از خرطومی توسط نازل پاشش ویژه بر روی سطح مورد نظر پاشش می شود. آلودگی های موجود بر روی یک سطح غالبا دارای ماهیت چسبنده می باشند. حرارت بخار خارج شده از دستگاه بخار شوی صنعتی موجب سست شدن پیوند بین آلودگی و سطح گردیده و رطوبت بخار به رقیق شدن آلودگی کمک می نماید. بصورت همزمان سوسپانسیون آب و الودگی ایجاد شده توسط سیستم مکنده مکش شده و به مخزن آب کثیف منتقل می گردند.


مزایای استفاده از دستگاه بخارشوی صنعتی

بخار آب پرحرارت خارج شده از دستگاه بخارشوی صنعتی با نفوذ به خلل و فرج موجود بر روی سطح، انواع آلودگی ها به ویژه مواد چرب، روغنی و چسبنده را به نحو مناسب از سطح جدا می نماید. کاربرد این دستگاه در محیط های گوناگون به ویژه در جایی که نیاز به سطح بالاتری از بهداشت می باشد، همانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، آشپزخانه های صنعتی و صنایع غذایی، دارای مزایای متعدد می باشد که عبارتند از: 

قابلیت ضدعفونی کردن سطوح

یکی از مهم ترین مزایای کاربرد دستگاه بخارشوی صنعتی، عملکرد بخار آب بعنوان یک عامل ضدعفونی کننده و از بین برنده بوی طبیعی می باشد. با نفوذ بخار به داخل خلل و فرج سطح، درزها و شیارها و ... علاوه بر تمیز شدن آلودگی ها، انواع میکروب ها، ویروس ها، باکتری ها و قارچ های موجود نیز تحت حرارت بالای بخار از بین می روند.

کیفیت شستشوی بالا

تمیز نمودن سطوح به ویژه سطوح آغشته به روغن و چربی نیازمند صرف زمان و انرژی بالا می باشد و حتی در پاره ای موارد پس از کاربرد آب گرم نیز لایه ای از چربی بر روی سطح باقی می ماند. استفاده از بخار آب پاک شدن کامل این گونه مواد را تضمین نموده و کیفیت شستشوی بی نظیری ارائه می نماید.

انعطاف پذیری بالا

دستگاه های بخارشوی صنعتی قابل تجهیز به طیف گسترده ای از تجهیزات جانبی متنوع می باشند. نازل ها و سری های گوناگون این دستگاه، امکان استفاده از آن را بر روی سطوح هموار و ناهموار فراهم می نماید.

مصرف آب کمتر

میزان مصرف آب توسط دستگاه بخارشوی صنعتی در مقایسه با سایر تجهیزات نظافت صنعتی مکانیزه به میزان قابل توجه کمتر می باشد زیرا دستگاه نیازمند پاشش آب تحت دبی بالا نیست. مصرف کمتر آب ضمن دارا بودن صرفه اقتصادی به معنای آب باقی مانده کمتر در محیط می باشد که نیازی پیرامون چگونگی جمع آوری و تخلیه آن وجود دارد. با توجه به درصد رطوبت پایین بخار آب، دستگاه بخارشوی صنعتی گزینه ای مناسب برای انجام عملیات شستشوی در فضاهای داخلی و در جایی که امکان تخلیه آب وجود ندارد، می باشد.

سازگاری با محیط زیست

هنگام استفاده از بخارشوی صنعتی ، حرارت بخار خارج شده برای نظافت و ضدعفونی کردن سطح کافی می باشد بعبارت دیگر نیاز به مصرف مواد شیمیایی ضدعفونی کننده به حداقل رسیده یا کاملا حذف می شود. بنابراین استفاده از بخارشوی صنعتی روشی سازگار با محیط زیست می باشد و کاربرد این دستگاه هیچ گونه عارضه ای برای سلامت افراد حاضر در محیط ایجاد نخواهد کرد.

کاربردهای جانبی

از دستگاه بخارشوی صنعتی علاوه بر کاربرد در عملیات شستشو و ضدعفونی کردن سطوح در کاربردهای دیگر همانند یخ زدایی موضعی لوله ها می توان استفاده نمود.

 شرکت تجهیزات نظافت صنعتی اسب زر


بخار شوی صنعتی

https://goo.gl/2yhkrq

http://asbzar.com/

021-54635

کانال آپارات

https://www.aparat.com/asbzar

صفحه اینستاگرام 

www.instagram.com/asbzarco

فرش و موکت شوی

دستگاه فرش و موکت شوی وسیله ای حرفه ای، توانمند و قابل اطمینان است که به منظور شستشوی مؤثر انواع فرش و موکت با هر مساحتی مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی دستگاه های فرش و موکت شوی از سه بخش اصلی یعنی سامانه پاشش آب و مواد شوینده، برس یا برس های غلتکی و سامانه مکش تشکیل شده است. دستگاه فرش و موکت شوی طراحی اصولی و دقیقی دارد که عملکرد بهینه دستگاه و شستشوی با کیفیت انواع فرش و موکت را فراهم می آورد. عوامل گوناگونی بر روی میزان بازدهی و کیفیت کارایی دستگاه فرش و موکت شوی تأثیر می گذارد، این عوامل شامل ظرفیت مخازن آب تمیز و آب کثیف، پهنای شستشوی برس، تعداد برس و قدرت مکش موتور مکنده هستند. برخی از دستگاه های فرش و موکت شوی با تجهیز به تی مخصوص سطوح تخت، قابلیت شستشوی سطوح سخت هم چون سطوح سنگی را خواهند داشت. نحوه عملکرد دستگاه به گونه ای است که هم زمان با پاشش آب و مواد شوینده برس غلتکی می چرخد و آلودگی ها را از عمیق ترین نقاط بافت فرش خارج می کند و بلافاصله آب و آلودگی های باقی مانده توسط سامانه قدرتمند مکش جمع آوری شده و به درون مخزن آب کثیف می ریزد. دستگاه های فرش و موکت شوی در انواع و مدل های متنوعی تولید شده اند که سبب انجام شستشوی حرفه ای فرش و موکت می شوند. بدنه دستگاه از جنس پلی اورتان فشرده ساخته شده است که طول عمر دستگاه را افزایش داده و مقاومت دستگاه در برابر ضربه های احتمالی را افزایش می دهد. دستگاه فرش و موکت شوی بسته به نوع آن مجهز به یک یا دو برس غلتکی است و این برس ها حرکتی هم راستا با بافت فرش دارند که علاوه بر افزایش قدرت شستشوی دستگاه، به فرش یا موکت آسیبی نمی رسد. دستگاه هایی که دو برس غلتکی دارند به دلیل چرخش این برس ها خلاف جهت یکدیگر سرعت و کیفیت شستشو را افزایش می دهند. فرش و موکت شوی مجهز به موتور حرکتی است و با وجود آن نیازی به هل دادن دستگاه توسط کاربر نیست و تنها هدایت آن را بر عهده دارد، به علاوه موتور حرکتی عملیات نظافت را یکنواخت و در نتیجه با کیفیت تر می سازد. انرژی الکتریکی مورد نیاز برای این تجهیزات به وسیله برق شهری و یا باتری تأمین می شود. بعضی از محیط ها میزان حساسیت به آلودگی صوتی بالایی دارند و از همین رو رده های بی صدای فرش و موکت شوی نیز طراحی و ساخته شده است.

  شرکت تجهیزات نظافت صنعتی اسب زر

فرش و موکت شوی

https://goo.gl/uYJhqx

http://asbzar.com/

021-54635

کانال آپارات

https://www.aparat.com/asbzar

صفحه اینستاگرام 

www.instagram.com/asbzarco

پولیشر

پولیشر دستگاهی الکتریکی است که بصورت تخصصی برای جلادهی حرفه ای سطوح کف طراحی و تولید شده است. اگرچه پولیشر ها در عملیات شستشوی سطوح سخت و نرم (موکت و تاتامی ....) نیز گاها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما کارآمدی این دستگاه هنگام استفاده در کاربرد تخصصی آن یعنی صیقلی نمودن سطوح سخت مشخص می‌گردد و برای دست‌یابی به بهترین نتیجه ممکن، بهتر است قبل از کاربرد پولیشر سطح با اسکرابر یا جاروبرقی تحت عملیات نظافت و شستشو قرار گیرد.


مزایای استفاده از دستگاه پولیشر

مزایای استفاده از دستگاه پولیشر به افزایش جلا و درخشندگی سطوح کف و به تبع آن جلوه و زیبایی ظاهری کفپوش محدود نمی‌باشد و از جمله مهمترین مزایای کاربرد این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:


پاکیزه نگاه داشتن زمین برای مدت طولانی تر

نظافت سطوح صیقلی و پولیش شده بسیار آسان تر از سطوح پولیش نشده می‌باشد بطوریکه نظافت و شستشوی روزانه یک سطح پولیش شده را می توان به عملیات تی کشی مرطوب تقلیل داد و پس از کاربرد یک پولیشر مناسب بر روی سطح، اعمال یک برنامه شستشوی سبک باعث پاکیزگی و درخشندگی کفپوش می‌گرد زیرا سطح پولیش شده مقاومت بهتری در برابر لک شدن و جذب آلودگی نشان می‌دهد.


به حداقل رساندن آسیب ناشی از آلودگی و رطوبت

پولیشر با از بین بردن ناهمواری های غیرقابل مشاهده سطح و ایجاد یک سطح کاملا صاف و هموار، مراکز تجمع آلودگی و رطوبت را از بین برده و آسیب ناشی از آنها را به حداقل کاهش می‌دهد.


محافظت از کفپوش در برابر ترک های سطحی

نفوذ رطوبت و آلودگی در لایه یک سطح پولیش شده دشوارتر از سطح غیرپولیش شده است بنابراین احتمال مشاهده ترک سطحی یا انتقال رطوب در کفپوش های کاملا پولیش شده کمتر است.


ساختار دستگاه پولیشر

دستگاه پولیشر دارای ساختار ساده‌ای می‌باشد. این دستگاه متشکل از یک برس چرخان (عموما دارای قطر 43 یا 50 سانتیمتر) است که چرخش سریع آن موجب سایش و صیقلی شدن سطح می گردد.پولیشر ها دارای سرعت چرخش متفاوت می‌باشند و دستگاه‌های با سرعت چرخش پایین‌تر عملیات اسکراب و سایش سطح را به خوبی انجام می‌دهند، حال آنکه دستگاه‌هایی با سرعت چرخش بالاتر برای عملیات پولیشینگ و صیقلی کردن مناسب‌تر هستند. طراحی این دستگاه تک برسه به گونه ای است که کل وزن دستگاه به برس منتقل می شود. این فشار برس بالا پولیشر را در مقایسه با اسکرابر به ابزاری مناسب‌تر برای جلادهی سطح تبدیل می‌نماید. اغلب دستگاه‌های پولیشر مستقیما توسط یک کابل به برق متصل می‌شوند و دارای مزیت بهره‌مندی از منبع تغذیه پیوسته می‌باشند و نگرانی تمام شدن شارژ دستگاه در مورد آنها وجود ندارد. با توجه به اینکه دستگاه پولیشر غالبا برای کاربرد در عملیات پولیشینگطراحی شده است، این دستگاه فاقد مخازن آب تمیز و کثیف و سامانه مکش می‌باشد. اما در صورت نیاز به کاربرد دستگاه در عملیات نظافت و شستشو می‌توان تجهیزات ذکر شده را به پولیشر اضافه نمود.


مهم‌ترین ویژگی‌های پولیشر

ساختار ساده پولیشر و کم بودن تعداد مشخصه‌های فنی این دستگاه در مقایسه با سایر تجهیزات نظافت صنعتی ممکن است باعث گردد توجه و بررسی لازم در انتخاب یک پولیشر مناسب مبذول نگردد، حال آنکه توجه به برخی ویژگی‌ها به انتخاب یک دستگاه مناسب و کارآمد کمک خواهد کرد.


کیفیت

پولیشرهای تولید شده از شاسی فلزی سخت کار، پایداری و فشار لازم برای عملکرد مناسب دستگاه را فراهم می‌نمایند. وجود رینگ ضربه گیر در اطراف برس از آسیب دیدگی دستگاه پولیشر و محیط هنگام کار با دستگاه جلوگیری خواهد کرد. در پولیشرهای دارای سرعت چرخش پایین (تا 175 دور بر دقیقه) استفاده از سیستم انتقال نیروی چرخ دنده سیاره ای عملکرد پیوسته و بهینه دستگاه را تضمین می‌نماید. این سیستم قدرت را بصورت یکنواخت در کل پهنای شستشو توزیع کرده و امکان عملکرد بی صدا و کنترل راحت دستگاه پولیشر را فراهم می‌نماید.

سهولت کاربرد

طراحی دستگاه پولیشر باید به گونه ای باشد که کاربر به راحتی قادر به کنترل دستگاه بوده و خستگی وی هنگام کار با پولیشر به حداقل کاهش یابد. بر این اساس امکاناتی نظیر دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع و دکمه ایمنی برای جلوگیری از برخوردهای ناخواسته به افزایش سطح ایمنی و سهولت کار با دستگاهپولیشر کمک می نماید. همچنین وجود کابل برق دارای طول مناسب، امکان استفاده از پولیشر را در یک شعاع عملیاتی قابل قبول فراهم می‌نماید.


پهنای کاری

پهنای شستشوی 430 میلیمتر، پهنای استاندارد پولیشر ها در صنعت می باشد. اما مدل های با پهنای شستشوی کوچک تر و بزرگتر نیز موجود می‌باشد. پهنای دستگاه باید متناسب با مساحت باشد. کاربرد دستگاه پولیشر بسیار بزرگ در فضاهای کوچک دشوار بوده و از سوی دیگر اگر دستگاه بیش از حد کوچک باشد، حجم کار را در یک فضای وسیع افزایش خواهد داد.

 شرکت تجهیزات نظافت صنعتی اسب زر

پولیشر

https://goo.gl/RjqJT2

http://asbzar.com/

021-54635

کانال آپارات

https://www.aparat.com/asbzar

صفحه اینستاگرام 

www.instagram.com/asbzarco